Gülşah Elikbank

Gelenekselden Moderne Geçiş

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Size çok iyi bir sergiden söz etmek istiyorum. İzmir’e gelmesini dört gözle beklediğim
işlerden. Türk grafik sanatının duayenlerinden, hattat ve cilt sanatçısı Prof. Emin Barın’ın
geleneğin ötesine geçerek modernle buluşan özgün yaklaşımıyla ürettiği eserleri, Artİstanbul
Feshane’de devam eden Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisinde
sanatseverlerle buluşuyor. İBB Kültür ve İBB Miras tarafından düzenlenen sergi, Zafer
Yıldırım’ın koleksiyonuna ait Emin Barın seçkisinden oluşuyor. İki ayda yaklaşık 80 bin
ziyaretçiyi ağırlayan Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisi, gördüğü
yoğun ilgi üzerine 31 Mayıs 2024’e uzatıldı.
Prof. Emin Barın’ın çalışmalarını bir bütün olarak koleksiyonuna dahil ederek hem eserlerin
korunmasını sağlayan hem de serginin hayata geçirilmesini mümkün kılan Zafer Yıldırım’ın
katkılarıyla; Z. Yıldırım Aile Koleksiyonu ve Barın Han aile arşivinden bir seçkiyle
hazırlanan Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisi, Barın’ın Türk grafik
sanatındaki ustalığını, hattatlık ve cilt restorasyonundaki bilgisini yansıtan yaklaşık 230
eserinden oluşuyor. İstanbul’un kamusal alandaki en büyük kültür sanat mekânı Artİstanbul
Feshane’de, İBB Kültür ve İBB Miras’ın katkılarıyla düzenlenen serginin küratörlüğünü,
sanat tarihçisi Ali Kayaalp üstleniyor.

İstanbul’da Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde ve Almanya’da aldığı eğitimlerin ardından
uzun süre kendini grafiker olarak tanımlayan Emin Barın, 1940’lı yıllarda Latin harfli yazılar
üzerine çalışmalar yürüttü. 1960’ların başlarında, uzun süredir ilgi duyduğu hat sanatı ve Arap
alfabesi üzerine çalışmalar yapmaya başlayan Barın’ın Arap harfli yazı çalışmaları, birbiriyle
yakın bağlantı içinde icra ettiği üç alanda belirginleşir: Celî Divanî yazıları, Kûfi yazıları ve
kendisinin “Serbest Yorumlar” olarak adlandırdığı, Batı’daysa daha sonradan Kaligrafik
Modernizm olarak adlandırılan ifade biçimi… Usta sanatçının bu üç alanda icra ettiği, hem
klasik hat estetiğini gelenekten fazla uzaklaştırmadan ürettiği hem de bahsedilen estetiğin
dışına çıkarak geometrik formların evrimiyle grafik bir anlam kazandırdığı eserlerinden
oluşan geniş bir seçki, Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisinde
ziyaretçilerle buluşuyor.

Manga Severlere Bir Öneri: Yalan bile olsa, şans şans mıdır? Diziye de uyarlanan bu seride,
bir aşkı yalan olduğunu bilmesine rağmen gerçeğe döndürmeye çalışan hayalperest Nao’nun
hikayesine tanıklık edeceksiniz. Nao’nun Satomura’yı elde etme yolculuğunda çok eğlenecek,
iç yolculuğunuza çıkacak ve bolca taktik öğreneceksiniz… İddiayla Başlayan Veda Aşkı 1
Athica Yayınları’ndan çıktı. Soğuk ve işini ciddiyetle yapan Nao Yoshinaga işyerinde
"Buzların Demir Leydisi" olarak bilinmektedir. Bir gün Nao, platonik aşkı Satomura'nın zorla
kendisiyle ilgili bir iddiaya dahil olduğuna tanıklık eder. Athica Yayınları, özellikle manga ve
anime severlerin gönlünde ayrı bir yer edinmeye aday gözüküyor, hele bir de Kore edebiyatını
ülkemize getirdiği düşünülürse, ilk gençlik edebiyatında hızlı yükseleceğe benziyor.

Gelenekselden Moderne Geçiş

Yorumlar kapalı.