İzmir'e 2 bin adet Tripy!

TAKİP ET

Alsancak İskele'de bisiklet severler, sivil toplum kuruluşları ve MIA Teknolojisi Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Özgür Çivi ile buluşan Soyer, 'Şehrimizin doğayla uyumlu ulaşım altyapısına güç kattığımız bu tarihi günde sizler olmaktan gurur duyurum. 2 bin farklı noktada açtığımız elektrikli akıllı sistemli bisikletler, dirençli kent vizyonunun kalesinden biri olacak. İzmir'e, İzmirli'ye hayırlı olsun. Dilerim bu sayılar 10 binlerle ifade edilecek günlere ulaşalım. İzmirliler, şehrimiz iklimi ve coğrafyasıyla, altyapısıyla bisiklet kullanımı açısından çok önemli bir potansiyel taşıyor. İzmir'imizi doğamızla birlikte büyüteceğiz. Göreve gelir gelmez de kent içi bisiklet altyapısını güçlendirip kırsal bisiklet rotalarının artırtılmasına yönelik çok katmanlı ve kapsamlı bir çalışma yapmaya gayret ettik. Körfez'i çepeçevre kuşatan bir bisiklet yolumuz var. Bisiklet eylem planımı sayesinde 36 kilometre bisiklet yolu uyguladık ve bisiklet yolu ağımızı 111 kilometreye ulaştırdık' dedi.

BİSİM'E YENİ DOST

Bisiklet paylaşım sistemi BİSİM'in İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 18 Ocak 2014'te kurulmasıyla birlikte İZULAŞ tarafından işletilmeye başladı. BİSİM'in yeni dostu olarak İzmir kordonundan pazara giriş yapan Tripy'nin bisiklet kültürünün yaygınlaştırılmasının önemli olduğuna değinen Soyer, 'Akıllı Bisiklet Kiralama Sistemi (BİSİM) ile İzmir'de bisiklet kültürümüzü yaygınlaştırıyoruz. Şehrimizin doğayla uyumlu ulaşım ağına yatırım yapıyoruz. Son beş yılda 26 yeni BİSİM istasyonu açtık ve istasyon sayımızı 34'ten 60'a çıkarttık. Kent merkezimizde 60 istasyon ve 990 bisiklet ile şehrimize hizmet veriyoruz. Görme engelli vatandaşlarımız ve çocuklarımız yüz yirmişer özel bisikletle kattık. Ulaşımın toplu taşıma entegrasyonuna gayret ettik. Vapur seferlerinde ise sadece 5 kuruş sembolik rakamla vapurda destek sağlıyoruz. Bu örnek çalışmamızda bisikletle deniz ulaşımını kullanan yolcu sayımızda katılım oranında yüzde 82 oranında artış gözlendi. Yolcuların da ESHOT araçlarını kullanabilmesi için otobüslerin önüne de çeşitli bisiklet aparatları taktırdık. Tüm bu çalışmalarla 2020 yılında ulaşım modları arasında yüzde yarım olan bisikletli ulaşımı neredeyse iki misline çıkarttık' dedi.

2030'da İKİ KAT DAHA FAZLA ARABA

Tunç Soyer konuşmasının devamında, 'Bir adım ötesini görebilmek gerek. 2030 yılında bugünden iki kat daha fazla araba, 1,7 kat kenti içi yolculuk, 1.6 kat nüfus görüleceği biliniyor. Doğamızla uyumlu ve sürdürebilir bir ulaşım ağı geliştiremezsek şehrimizdeki yaşam kalitesi düşecek. Bu yüzden motorlu taşıtlar için değil insanlarımız için politika geliştirmeliyiz' dedi.

MİA Teknoloji Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Özgür Çivi

MIA Teknoloji Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Özgür Çivi de kürsüye çıkarak elektrikli akıllı bisikletleri tanıttı. Çivi, 'Özgür İzmir halkına Tripy'i anlatmak için buradayız. Tripy, bir ulaşım aracı değil, bir yaşam tarzıdır. Gelecekte bizden sonraki nesillere daha temiz bir dünya bırakacak. Söylediklerimin somut hali ise şöyledir' diyerek faaliyetini sürdürdükleri şehirlerden karbon salınımının azaltılmasına dikkat çekti.

YILLIK 800 BİN DOLAR TASARRUF

'Son bir yılda işletmede olduğumuz şehirlerde 49.8 ton karbondioksit salınımı engellendi' diyen Çivi, 'Bu şehirlerde çocuklarımız ve büyüklerimiz bir nebze olsun daha temiz hava soludu. Çocuklarımıza daha temiz ve yaşanılır bir dünya bırakmak için hep birlikte çalışmalıyız. Tripy sadece çevreyi değil, kamu ve sağlık harcamalarını da tasarruf sağlıyor. İşletmede olduğumuz şehirlerde olduğumuz şehirler şimdiye kadar fiziksek aktivite eksikliği, hava kalitesi etkisi ve prematüre doğumlardan kaynaklı harcamalarda, yıllık 800 bin dolar kamu sağlık harcamalarında tasarruf sağladı. Günlük 12-15 kilometre düzenli bisiklet kullananların kalp krizi geçirme riski yüzde 30 oranında azalmaktadır. Sağlıklı bir toplum oluşturmak istiyorsak ulaşım davranışlarımızı değiştirmeliyiz. İlk aşamada İzmir'e 2 bin elektrik bisikletle giriyoruz, birçok farklı çeşitlilikle 60-90 kilometre batarya menziline sahip ve 25 kilometre hızla tüm İzmirliler için şu anda daha fazlası kordon boyunda olacak bahar be yaz aylarında sayısı arttırıp çeşitli modellerle hedefliyoruz' dedi.