Engelliler bu kampta denizle buluşuyor

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Yeni İzmir Gazetesinden Şaha Çimen’in haberine göre, SEKADER, İzmir merkez ve ilçelerinde deniz, plaj gibi turizm ve tatil alanlarına yönelik engellilerin erişim olanaklarını belirleyerek, engelli turizmine yönelik eksiklikleri gidererek onları sahillerle, denizle buluşturuyor.

Haber

Kısıtlı imkânlarla elde edilmiş ve herhangi bir kurum güdümünde olmadan dezavantajlı gruplara gönüllüler tarafından hizmet sunuluyor. Türkiye’de eşi ve benzeri olmayan, dünyada da kıt imkânlarla engelli bireylere deniz, tatil hizmeti sunan SEKADER’ in yetkilileri ve gönüllü engelli üyeleri Yeni İzmir’e yaşadıklarını anlattı.

SEKADER Başkan Yardımcısı Serkan Çimenli

‘Her gruba yardım’

SEKADER Başkan Yardımcısı ve aynı zamanda Gönüllü Hizmetler Derneği yurt dışı kamplar koordinatörü Serkan Çimenli, SEKADER hizmetleri, amaçları ve faaliyetleri hakkında çeşitli bilgiler verdi.
Daha çok ortopedik engellilere hizmet verdiklerini belirten Serkan Çimenli, “Hiçbir engelliyi ayırmıyoruz. Ama ağırlıklı olarak tercihimiz ortopedik engelliler. Çünkü kurulma amacımızın içinde o var. Onun dışında daha çok bizim tüzüğümüze göre, biz dezavantajlı tüm grupları buna yaşlılar, çocuklar, kadınlar, depremzedeler, imkânı olmayan insanlar gibi dezavantajlı her grubu burada proje kapsamında ağırlıyoruz. Mesela ‘Deniz görmeyen çocuk kalmasın’ diye bir proje gerçekleştirdik. Anadolu’nun içinden, hiç denizle tanışmamış çocukları getirdik. Denizle buluşturduk” dedi.

İmece usulü

10 dönümlük bir proje sahasına sahip olduklarını belirten Çimenli, daha çok proje gruplarını ağırladıklarını ve toplum yararını gözeterek burada gönüllü hizmet vermeye çalıştıklarını belirtti.

AB projeleri

Ahbap, Toplum Gönüllüleri Vakfı, İhtiyaç Haritası, Kızılay… Türkiye’deki İzmir’deki tüm engelli dernekleri ve engelli kent konseyleriyle ile çalıştıklarını ifade eden Çimenli,

“ Avrupa Birliği projeleri geliştiriyoruz. Bu güne kadar sayısız proje geliştirdik. Onun dışında yurt dışı ile Gönüllü Hizmetler Derneği ile bağlantılarımız var. Aynı zamanda ben Gönüllü Hizmetler Derneği yurt dışı kamplar Koordinatörü görevini yürütüyorum. SEKADAER ile bu alanda senede iki veya üç defa uluslar arası gönüllü çalışma kamplarını gerçekleştiriyoruz. Amacımız buranın daha kaliteli daha düzgün daha Avrupa standartları düzeyinde hizmet vermesini sağlamak. Gönüllülerle birlikte imece usulüyle derneğimizi ayakta tutmaya çalışıyoruz. Siyasi kurumlara ve belediyelere karşı engellilerin ihtiyaçlarını karşılamak adına güç birliği yapmak zorunda olduğumuzu anladık ve bu yolda ilerliyoruz. Derneğimizin herhangi bir ticari faaliyeti yok. 13 yıldır burada hizmet verirken iktisat teşekkülümüz de kapalıdır. 13 yılda kendimizi hem yurt içi hem de uluslar arası alanda kanıtladık. Birçok destek, başarı ve ödül de aldık. Türkiye’de engelli dalışı konusunda öncü derneklerdeniz. İlk olduğumuzu düşüyoruz ama Türkiye’de ve dünyada bu alanda yapılmış bir araştırma olmadığı için bu alanda biz ilkiz diyemiyoruz. Dünya da bizim araştırmalarımıza göre, Türkiye’de zaten yok, bizim gibi hizmet veren ve bu şartlarda bu kadar engelliyi deniz ortamında ağırlayabilecek bir yer yok” diye konuştu.

‘Parça parça yaptık’

SEKADER’ de gönüllü üyelik yapan Erol Lâçin ve Tamer Daşdemir, buranın içeriği, amaçları, sorunlarını ve isteklerini anlatılar.

Tamer Daşdemir

İmkanlarının kısıtlı olduğuna dikkat çeken Tamer Daşdemir, kamp yerinin eksikliklerinin bitmesinin mümkün olmadığını ifade etti.
Alanın İzmir Büyükşehir Belediyesi ya da İzmir Valiliği’nin katkılarıyla yapılmadığına dikkat çeken Daşdemir, “Parça parça gönüllülerin, hayırseverlerin destekleriyle tamamlanmaya çalışılan bir yer. Ama tüm eksikliklere rağmen buraya gelen tüm engeliler mutlu ve memnun” dedi.

Erol Laçin

Prefabrik ev istiyorlar

Sadece gönüllülerin destekleriyle ayakta kalmaya çalışan derneğin sorunlarını dillendiren Daşmedir: “Bizler şu an çadırlarda kalıyoruz. Çünkü burası bir kamp alanı ancak içinde kaldığımız çadırlarımız yıprandı. Bizim Engelsiz Yaşam Derneği Başkanımız Gülgün Yorgancılar’ın çabalarıyla şimdi İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden bir prefabrik yapı istiyoruz. Yine çadırda kalmak isteyen kalabiliyor. Hafta sonu iki gün kalıp gidecek olan özellikle engeli kadınlar için çadırda konaklamaları daha iyi olur. Şimdi o prefabrik yapıyı da alırsak burası için bir artı olacak. Kampın içindeki elzem sorunlar bunlar. Burada yapılacak olan tamir ve tadilatta gönüllü dostlarımızın, malzeme desteği sağlayan yardım severlerin destekleriyle tamir ve tadilatlarımız yapılıyor. Bakımlar yapılıyor. İsterdim ki burada denize girerken telesiyej sistemi olsun. Özellikle ağır engeliler için çok yararlı olabilir”