• Haberler
  • İzmir

Karavancılardan Büyükşehir’e tehdit: Araçları belediyenin önüne yığarız!

Egede Sonsöz’ün haberine göre Özellikle pandemi döneminden sonra yaygınlaşan bir tatil yöntemi olan karavancılık, yaz ayının...

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Egede Sonsöz’ün haberine göre; Özellikle pandemi döneminden sonra yaygınlaşan bir tatil yöntemi olan karavancılık, yaz ayının gelmesiyle beraber tekrardan ilgi odağı olmaya başladı. Türkiye’nin en büyük karavancılık derneği olan İzmir Kamp ve Karavan Derneği Başkan Yardımcısı Ömür Durukan, kentte karavancılık anlamında yaşanılan sorunları anlattı.

Durukan,kendilerine makul ücretlerle kamp alanı sunmadığını belirterek, “Belediyeler bize ekonomik anlamda kamp alanları sunmuyor. Özel sektöre kıyasla çok daha pahalı alanlar sunuluyor bize. Karavancıların büyük bir kısmı emekli. Çok büyük kısmı otellerde kalabilecek maddi durumu olmayan insanlar. Avrupa standartlarında maaşa oranla kamp alanları çok daha ucuz. Belediyelerin bize 100 – 150 TL gibi ücretlerle alan vermesini istiyoruz” dedi.

‘ PİNPON TOPU GİBİ’

Kendilerine sorunun çözümü noktasında söz verildiğini söyleyen Başkan Durukan “Biz dernek olarak sürekli belediyelerle toplantı yapıp görüşüyoruz ama pinpon topu gibi olduk. Önümüze duvar örüyorlar. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer bize 3 kamp sözü verdi ve yerlerini belirledi. Hadi başlayalım demek için yeniden randevu alamıyoruz. Randevu vermiyorlar bize. Geçen sene iki kamp alanı sözü vermişti basının önünde Gaziemir Turizm Fuarı’nda. 2022’nin Aralık ayı geldiğinde ‘kusura bakmayın iki kamp yeri sözü vermiştik ama olmadı, hatamızı telafi edelim 3 tane yapalım’ dedi ama 7 ay geçti hala bir hareket yok” sözleriyle ifade etti.

‘BU İŞ EYLEME DÖNECEK’

Derneğe üye olanların ve üye olmayan karavancıların sorunların çözümü için eylem talebinde bulunduklarını bu anlamıyla insanları zor tuttuklarını belirten Durukan, “Eyleme dönüşecek bu iş. Dernek olarak biz bu insanları zor tutuyoruz. Foça’nın girişini kapatacaklar. Düşünsenize Foça’nın girişine 200 tane karavanın yığıldığını… Üyelerimiz ve karavancılar Konak’ı trafiğe kapatalım diyerek eylem yapmak istiyor. İllegal bir girişim yapmadan belediyelerle bir toplantımızı yapalım, ona göre geri dönüş yapılsın ama randevu alamıyoruz. Eyleme dökeceğiz artık son nokta o. Köprüleri yıkmak istemiyoruz. Her şey olumlu yaklaşmaya çalışıyoruz ama bize tarih vermiyorlar, ‘not aldık, size döneceğiz’ diyorlar. Bu noktada karavancılara durun diyemeyecek noktaya geldik. Biz yasalar ne izin verirse o şekilde davranalım diyoruz. Toplantılardan bir sonuç çıkmayacaksa biz Valiliğe gidip izin alıp her ilçede karavanları organize edip ilçelerde eyleme başlayacağız. Ne olacak, trafiği kapatacağız vatandaşlar da zarar görecek. Belediyelerin önüne yığacağız arabaları, giriş çıkışı engelleyeceğiz. En fazla plakalara ceza yazacaklar” ifadelerini kullandı.

Haber

‘İSKELENİN ÖNÜNÜ KAPATACAĞIZ’
Sonuç çıkmazsa on binlerce karavanı İzmir’de farklı farklı ilçelere gönderip eylem yapacaklarını belirten Durukan, son olarak şu ifadeleri kullandı:

Türkiye’nin en büyük karavan derneğiyiz. Bizim 400 resmi karavancı üyemiz var. 400 üyenin tamamı karavan ve çadır sahibi. En az on binlerce insan da dernek üyesi değil. Sosyal medyada eylem çağrısı yaptığımız zaman destek verecek binlerce insan var. Üye olmayanlar bile bizi arıyor, eylem yapalım diye. Yer ve zaman belirterek sosyal medya hesabımızdan çağrı yapacağız en yakın karavancılar belirlenen noktalara gitsin diye. Görevli ekip arkadaşlarımızdan her birini bir ilçeye gönderip organize edeceğiz. Bizi bunu yapmaya neden bu kadar zorluyorlar? Herhalde öyle olacak ki ses getirecek. Bu noktaya getirmesinler. İzmir’de 10 bin tane karavanı çok rahat toplarım. Örnek olarak Konak’ta Vapur İskelesi’nin olduğu yeri kapatacağız trafiğe. Foça’da çarşıya girişleri kapatacağız. Otoparkların önünde kontak kapatıp dörtlüleri yakıp bırakacağız.