• Haberler
  • Eğitim
  • 'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

Yapay zeka fantastik oyuncak tasarımlarında nasıl kullanıldı? Artırılmış gerçeklik deneyimi nasıl bir katkı sağlıyor?

Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencileri, Deneysel Tasarım dersi kapsamında yapay zeka destekli fantastik oyuncaklar tasarlayarak önemli bir projeye imza attı. Bu projede, öğrenciler, üretici yapay zeka teknolojisini kullanarak fantastik evrenler ve bu evrenlerde yaşayan karakterler geliştirip üç boyutlu baskıyla oyuncaklar üretti.

'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında ilki düzenlenen "Plastik Fanteziler 2" sergisi, bu kez izleyicilere yapay zeka destekli yaratım süreci ile artırılmış gerçeklik deneyiminin birleşimini sundu. Sergide, 3 boyutlu baskı teknolojisiyle üretilmiş fiziksel tasarımcı oyuncaklar ile artırılmış gerçeklik ortamında modellenmiş dijital tasarımlar bir arada sergilendi. Ziyaretçiler, akıllı cihazlar yardımıyla bu dijital prototipleri deneyimleyerek, sunulan fiziksel ve dijital modeller arasında geçiş yapma imkanı buldu.

'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

FANTASTİK EVRENLER VE KARAKTERLER 

'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

Proje ile ilgili bilgi veren Endüstriyel Tasarım Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Sevi Merter, “Öğrenci grupları süreç boyunca, yapay zeka desteğiyle evrenler ve karakterler oluşturdu. Elde ettikleri iki boyutlu görsellerin üç boyutlu yazıcı ile üretmek üzere CAD modellerini hazırladılar ve bu modellerin fiziksel prototiplerini ürettiler. Eş zamanlı olarak, yapay zekada oluşturdukları iki boyutlu görseller ve oluşturdukları CAD modeller ile artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak dijital prototiplerini ürettiler. Oldukça verimli ve keyifli bir süreç oldu” dedi.

'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

YAPAY ZEKA VE TASARIM SÜRECİNİN ENTEGRASYONU 

'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün ID4480 Deneysel Tasarım dersi kapsamında Dr. Öğr. Üyesi Sevi Merter ve Araş. Gör. Atabey Güneç tarafından yürütülen bu öğrenci projesi, tasarım sürecinde yapay zeka-fiziksel ürün ilişkisi ile yapay zeka-dijital ürün ilişkisini karşılaştırmalı olarak incelemek amacıyla, 15 Kasım 2024 tarihinde başlayan “Üretken Yapay Zeka Araçlarının Endüstriyel Tasarım Sürecine Entegrasyonu” başlıklı BAP projesinin ilk aşaması olarak kurgulandı.

'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

SERGİDE YER ALAN PROJELER VE SERGİLER 

'Plastik Fanteziler 2: Yapay Zeka Üretimli Tasarımcı Oyuncakları' sergisi

Phobiaverse: Mustafa Yiğit Aksu, Dilara Topcu, Damla Güneri, Rıdvan Kaan Mutlu, Seçil Karaorman

Mistlands: Tankut Çekiç, Simay Yılmaz, Nil Öztürk, Doğa Türkkolu

Candyland: Bilge Deniz Demir, Deniz Sona Topkoru, Defne Nalbantoğlu, Gülse Tetik, Melisa Çalışkan

Bound Horizons: Atilla Çağlayan, Ege Faydacı, Efe Özçekici, Ali Ergün Yeke, Emre Geridönmez

Waves of Adaption: Defne Topgüner, Begüm Erdoğan, Bahar Kınay, Gökçenaz Tuğsal