Sığacık'ın koyları ziyaretçilerini bekliyor

Yeni İzmir Gazetesi’nden Şaha Çimen’in haberine göre Seferihisar Sığacık sahilinde tekne turu düzenleyen Güven Tur teknelerinin sahibi Arif Gülcan, 3 tur teknesiyle yıllardır tekne turları yaparak hem yerli hem de yabancı turistleri Seferihisar koylarında gezdiriyor. Günübirlik turlarla insanları sabah saat 10’dan akşam 18’e kadar 400 TL karşılığında tekneleriyle gezdirdiklerini söyleyen Arif Gülcan, “Günlük turlarımızda isteyen kendi yiyecek ve içeceğini getirebilir. Esasında bizim teknelerle tura çıkmak isteyen müşterilerimizin bütün ihtiyaçlarını biz karşılıyoruz. Burada onlara taleplerine göre ızgara veya  mangalı kendimiz yapıyoruz. Bunun yanında makarna, salata da veriyoruz. İçeceklerimiz sadece farklı bir ücrete tabi oluyor. Onun dışında kalan her şey ücretlerimize tabi oluyor” dedi.

Sığacık’ta 59 tur teknesinin olduğunu ifade eden Arif Gülcan, “Onlar da bizim gibi hem kendi ekonomilerine hem te turizme katkı sağlamaya çalışıyorlar” diye konuştu.

Haber

Arif Gülcan

Sığacık Gezi Tekneleri Kooperatif Başkanı Orhan işim kooperatifleriyle ilgili olarak ise “Bizim kooperatifin buradaki amacı limanda çalışan arkadaşlarımızın hakkını gözetmek, onlarla ilgili sorunları gidermek. Herhangi bir sorun olduğunda başta Kaymakam olmak üzere gerekli mercilere bir şekilde ulaşmaya çalışıyoruz kendi kooperatifimiz vasıtasıyla. Kooperatifimiz 5 yıldır faaliyette. Meydana gelebilecek belli başlı sorunlar için yan yana geldik. Ancak burada herkes bireysel çalışır, böyle kooperatif olarak ortaklaşa çalışmalarımız olmuyor. Belirli bir fiyat listemiz de yok. Herkes kendisine göre bir fiyat belirliyor. Aynı şekilde yolcuyu da herkes kendisi buluyor. Burada herkesin bir stantı var. Teknik tekne turları ile çalışan arkadaşlarımız telefonlar vasıtasıyla internet vasıtasıyla insanlara ulaşıyor ve bu şekilde çeşitli turlar düzenliyor. Ama tabi fiyatlarımız tamamen başı buyruk şekillenmiyor. Fiyatları belirleme şeklimiz de şöyle, bu senenin mazot gider fiyatına bakıyoruz. Eleman giderimizin ne olduğunu tespit ediyoruz, ona göre bir fiyat listesi çıkarıyoruz. Kooperatife bağlı tur tekneleri sahipleri olarak bir araya geliyoruz ve aramızda bu konuda ne yapalım diye fikir birliğine varıyoruz. Mesela diyoruz ki Çeşme’de 750 liraya ama sonra diyoruz ki burası bir Çeşme değil. Bizim burası kesinlikle bir alt tabaka. Bu yüzden buranın insanının bütçesini açmayacak şekilde ortak bir fiyat ortaya çıkarıyoruz. Şu anda kişi başı hafta içi 350 lira hafta son da 400 liraya gidiyoruz” dedi.

“ŞARTLARIMIZ KISITLI”

Seferihisar Sığacık’ta yaptıkları turistik tene turlarıyla diğer tatil bölgelerini kıyaslayan Orhan İşim, bu konuda imkanlar bakımdan daha geride olduklarını dile getirerek, “Otellerle anlaşmalarımız var şirketler bize turist gönderiyor.  Çoğunlukla yerli turistler ile bu işi yapıyoruz, burada fazla yabancı turist yok. Burasının bir Fethiye bir Marmaris gibi bir turist alanı yok. Bu konuda bir kıyaslama da yapamayız. Çünkü oralarda şartlar çok daha iyi. Biz burada tekne başı sezonda 1000 müşteri bulduğumuzda uçuyoruz. Zaten bin müşteri de bulamıyoruz. Geçen sene bana otellerden 700 kişi geldi. Gerek fiyat gerekse de hizmet bakımından çok ileride olmamıza rağmen ne yazık ki istediğimiz turist kapasitesine ulaşamıyoruz. Zaten bizi genel olarak da yerli turistler tercih ediyor. Onlar sayesinde biz bu işi yapıyoruz. Hal böyle olunca onları çok zorlamayacak fiyatlar belirleyerek keyifli zaman geçirmelerini sağlıyoruz” dedi.

“SEYİR HALİNDEYKEN MÜZİK ÇALIYORUZ”

Tekne turlarında yüksek sesli müzik çalındığı ve etrafa rahatsızlık verildiği iddialarına açıklık getiren Orhan İşim, “Biz sadece seyir halindeyken müzik çalıyoruz. Buradan hareket ettikten sonra 45 dakika kadar bir yolumuz oluyor. O sırada yolda müzik çalıyoruz. Koya yaklaştığımızda hemen müziğin sesini kısıyoruz. Biz buna özellikle özen gösteriyoruz. Çünkü hepimiz aynı anda öyle bir şey yapsak bu etrafı rahatsız etmekten öteye gitmez” dedi.

8 KOY GEZİLİYOR

Yaptıkları turları anlatan Orhan İşim, “Burada Urla’nın Seferihisar Körfezi dediğimiz yerde 7-8 koyumuz var.  Her gün bunların dördüne 5’ine girmeye çalışıyoruz havanın durumuna göre. Bizim gittiğimiz bu koylara arabayla hiçbir şekilde giremezsiniz. İlla tekne ile gidip görebilirsiniz. Biz genellikle kimselerin çok giremediği koylara giderek insanları gezdiriyoruz. Bu koylarımız ise Harabeler koyu, Çamur Banyosu, Papaz Koyu, Taşa, Akvaryum, Çamlıkuyu, Çamcaz ve Turkuaz” diye konuştu.