Türk resminin duayenine yüzyılın sergisi

Resim sanatının duayeni ve ülkemizin emsalsiz sanatçılarından biri olan Devrim Erbil, sanat hayatında eşi görülmemiş bir...

Resim sanatının duayeni ve ülkemizin emsalsiz sanatçılarından biri olan Devrim Erbil, sanat hayatında eşi görülmemiş bir sergiyle sanatın iyileştirici ve birleştirici gücünü bir kez daha gözler önüne seriyor. “Yatay Derinlik” sergisi, tüm bu derinliğiyle sanatseverlere eşsiz bir deneyim sunuyor. Sergi, 15 Haziran tarihinde Titanic Luxury Collection Hotel, Maji Art Gallery Bodrum’da gerçekleşiyor. Gaye Donay’ın liderliği ve Prof. Uğur Batı’nın küratörlüğünde gerçekleştirilen ‘‘Yatay Derinlik’’ sergisi, kapılarını sanatseverlere açarak sanatın derinliklerine doğru unutulmaz bir yolculuğa çıkaracak.

YATAY DERİNLİĞİN FELSEFESİ

Devrim Erbil, sanat dünyasının derinliklerinde yankılanan özgün sesiyle ruhun otantik karmaşıklığını ve griftliğini eserlerinde mükemmel bir estetikle buluşturuyor. Erbil’in eserleri, ruhun karmaşasını düzenli bir biçimde otantikleştirerek izleyicisine doğrudan hissettiriyor. Herhangi bir Devrim Erbil resmi, karmaşıklığı ve griftliğiyle “ruhun otansitesidir”. Erbil’in sanatındaki büyüleyici dokular, ruhun karmaşasını yakalayıp onu düzen içinde otantik hale getirir. Bu, izleyiciyi ruhunun kaynağına, toprağa, çime, kokuya ve gerçeğe çağıran derin bir deneyim sunar. Sanatçının eserleri, görüngülerle değil, dingin bir “nüve” ile ruhu yakalayarak izleyiciye sunar.

SANATIN DERİNLİĞİNDE RUHUN YANSIMASI

Sanatın en temel amacı yüzyıllardır derinliği yakalamak oldu ve Devrim Erbil bu amacı ustalıkla gerçekleştirdi. Ressamın doğaya olan yatkınlığı, aslında ruha olan yatkınlığının bir yansıması. Resimleri, izleyiciye koşulsuz sevgiyi ve şefkati hatırlatır, insanın duygusal ve otantik yanlarını keşfetmesine yardımcı olur. Doğa aracılığıyla koşulsuz sevmeyi öğreniriz ve Erbil’in eserleri bu sevgiyi sanatı aracılığıyla yeniden keşfetmemize olanak sağlar. Devrim Erbil’in sanatında yatayda ve dikeyde derinleşen, eşsiz bir genişleme ve mükemmel estetikle buluşan çizgiler, izleyiciyi adeta büyülüyor.

EŞSİZ BİR SERGİ TECRÜBESİ

Devrim Erbil, resme adanmış bir ömür ve en verimli, en yaratıcı, en derinlikli ressam olarak tanınıyor. Her türü ‘‘satıh bir sanat ihtimali’’ olarak gören Erbil, dünyada hiçbir ressamın olmadığı kadar “Yatay bir derinliğe” sahip. Erbil, farklı malzemeler kullanarak resimlerine hayat veriyor. Halı, yağlı boya, giclee, mozaik, batik, kilim, vitray, sedef, marküteri, nakış, kumaş ve seramik sanatları gibi çeşitli tekniklerle oluşturduğu eserler, sanatının geniş yelpazesini ve çok yönlülüğünü yansıtıyor.

Devrim Erbil

Devrim Erbil 1937’de Uşak’ta doğdu. 1955’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü`ne girdi. Galeride Halil Dikmen’in, atölyede Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun öğrencisi oldu.
1959`da Soyutçu 7’ler grubunu kurdu. İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü`nü bitirdi. 1962’de Akademi’ye asistan oldu. Bedri Rahmi Eyüboğlu, Cemal Tollu ve Cevat Dereli Atölyelerinde görev aldı. 1963’te Tülay Tura, Altan Gürman, Adnan Çoker ve Sarkis’le Mavi Grubu kurdu. 1965`de İspanya Hükümeti’nin verdiği sanat bursunu kazanarak gittiği Madrit ve Barcelona’da başladığı meslek araştırma ve incelemelerine Paris ve Londra’da devam etti. 1969`da Türkiye Çağdaş Ressamlar Derneği başkanlığı görevinde bulundu. 1970 yılında İ.D.G.S Akademisi’nden doçentlik unvanı aldı. 1975`de Görsel Sanatçılar Derneği Başkanlığı yaptı. 1979’da İstanbul Resim Heykel Müzesi Müdürlüğü`ne atandı; üç buçuk yıl süreyle bu görevde bulundu. 1981 yılında İ.D.G.S Akademisi’nde Profösörlüğe yükseldi. 1985`de Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanlığı, 1988`de Yıldız Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü Başkanlığı, 1990 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekan Yardımcılığı görevine getirildi. 1991`de Devlet Sanatçısı Unvanı ile onurlandırılmıştır. Devrim Erbil yurtdışında pek çok karma sergi açtı. Türk Sanatını tanıtan sergilerin komiserliğini yaptı. (İskenderiye, Belgrad, Sofya, Kuveyt) Sanat üzerine konferanslar verdi, yazılar yayınlandı. Sanatçının eserleri İstanbul-Ankara-İzmir Resim ve Heykel Müzelerinde, Bükreş Modern Sanatlar Müzesinde, Banja Luka Umnetnicka Galerija`da Ben and Abby Grey Foundation Koleksiyonu’nda, Ankara Milli Kütüphane Koleksiyonu`nda, yurtiçi ve yurtdışında resmi kurumlarda ve özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.

HABER MERKEZİ

Bakmadan Geçme